Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Sanoku ogłasza nabór wniosków o przyznanie środków w ramach rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego na dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców.
Wnioski przyjmowane będą od dnia 4 sierpnia 2025 r. do dnia 6 sierpnia 2025 r.
Dostępny limit środków KFS wynosi 120 000,00 złotych.
Środki KFS na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy przyznawane są na wniosek pracodawcy w wysokości 80% tych kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, a w przypadku mikroprzedsiębiorstw w wysokości 100% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
Wnioski można składać w formie:
- papierowej (osobiście w sekretariacie Urzędu, za pośrednictwem poczty lub kuriera) –
o zachowaniu terminu decyduje data wpływu wniosku do PUP lub - elektronicznej (wniosek oraz załączniki powinny być opatrzone: kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej).
Wnioski złożone poza wskazanym terminem oraz w innej formie niż wskazana w niniejszym komunikacie nie będą podlegały rozpatrzeniu.
Środki będą przyznawane zgodnie z „Zasadami przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sanoku w 2025 r.”, z którymi Pracodawca jest zobowiązany zapoznać się przed przystąpieniem do wypełniania wniosku.
Wsparcie ze środków KFS będą mogli otrzymać Pracodawcy, których wnioski spełniają wymagania przynajmniej jednego z priorytetów Rady Rynku Pracy:
Priorytet 10. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób po 50 roku życia.
Priorytet 11. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
Priorytet 12. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.
Priorytet 13. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.
Do wniosku Pracodawca ma obowiązek dołączyć:
- zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, zgodnie
ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2, - kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności:
- w przypadku wnioskodawcy podlegającego wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej: dokument potwierdzający wpis do CEIDG (aktualny wydruk ze strony internetowej CEIDG),
- w przypadku wnioskodawcy podlegającego wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego: dokument potwierdzający wpis do KRS, w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej - kserokopia umowy spółki cywilnej wraz z ewentualnymi wprowadzonymi do niej zmianami oraz pełnomocnictwo do reprezentowania Pracodawcy (pełnomocnictwo nie jest wymagane, jeżeli upoważnienie osoby podpisującej wniosek wynika z aktu założycielskiego spółki lub przepisu),
- w przypadku pozostałych podmiotów: dokumenty potwierdzające formę prawną np. statut (w przypadku stowarzyszenia, fundacji czy spółdzielni), regulamin, uchwała, akt założycielski itp. oraz dokument potwierdzający powołanie na stanowisko kierownika/dyrektora danej jednostki wraz z kserokopią pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli,
- program kształcenia ustawicznego (szkolenie, kurs, studia podyplomowe) lub zakres egzaminu – oferta wystawiona i podpisana przez realizatora kształcenia złożona zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3,
- wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników (wzór certyfikatu) wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego,
- pełnomocnictwo – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 (jeżeli dotyczy danego wnioskodawcy),
- informacja z instytucji szkoleniowej – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5,
- oświadczenie instytucji szkoleniowej – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5a,
- informacja dotycząca studiów podyplomowych – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6,
- oświadczenie organizatora studiów podyplomowych – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6a,
oraz oświadczenie dotyczące wybranego przez pracodawcę priorytetu:
- oświadczenie dotyczące priorytetu nr 10 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 14,
- oświadczenie dotyczące priorytetu nr 11 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 15,
- oświadczenie dotyczące priorytetu nr 12 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 16,
- oświadczenie dotyczące priorytetu nr 13 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 17,
Niedołączenie ww. załączników skutkować będzie pozostawieniem wniosku
bez rozpatrzenia, o czym pracodawca zostanie poinformowany na piśmie.
Obowiązujące „Zasady przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sanoku w 2025 r.” oraz formularz wniosku wraz z wymaganymi załącznikami dostępne są na stronie internetowej pod adresem: www.sanok.praca.gov.pl (Zakładka: Urząd / Dokumenty do pobrania).
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (13) 465 70 65.