Od 1 sierpnia 2022 r. Zielona Linia uruchomiła nową usługę, kontakt w języku migowym. Jest ona skierowana do osób niesłyszących i słabosłyszących, które znają polski język migowy (PJM) i chcą uzyskać informacje na temat rynku pracy lub załatwić sprawę w urzędzie pracy.
Jak skorzystać z usługi?
Są dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym: - Videorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy. Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
- Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacza).
Wymagania techniczne
Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii potrzebny będzie: - komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo,
- dostęp do Internetu,
- dostęp do aplikacji Microsoft Teams.
W celu nawiązania połączenia video z konsultantem, należy wejść na stronę: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy i kliknąć w grafikę „Połącz z konsultantem".