III NABÓR WNIOSKÓW O PRZYZNANIE ŚRODKÓW Z LIMITU KFS

Print Drukuj

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Sanoku ogłasza nabór wniosków o przyznanie środków w ramach limitu Krajowego Funduszu Szkoleniowego na dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców.

Wnioski przyjmowane będą w dniu 16 października 2025 r.  Dostępny limit środków KFS wynosi 20 000,00 złotych.

Środki KFS na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy przyznawane są na wniosek pracodawcy w wysokości 80% tych kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, a w przypadku mikroprzedsiębiorstw w wysokości 100% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.

Wnioski można składać w formie:

  • papierowej (osobiście w sekretariacie Urzędu, za pośrednictwem poczty lub kuriera) –
    o zachowaniu terminu decyduje data wpływu wniosku do PUP lub
  • elektronicznej (wniosek oraz załączniki powinny być opatrzone: kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej).

Wnioski złożone poza wskazanym terminem oraz w innej formie niż wskazana w niniejszym komunikacie nie będą podlegały rozpatrzeniu. 

Środki będą przyznawane zgodnie z „Zasadami przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sanoku w 2025 r.”, z którymi Pracodawca jest zobowiązany zapoznać się przed przystąpieniem do wypełniania wniosku.

Wsparcie ze środków KFS będą mogli otrzymać Pracodawcy, których wnioski spełniają wymagania przynajmniej jednego z priorytetów Ministra Pracy i Polityki Społecznej:

Priorytet 1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie – Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu powinien wykazać, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie powiatu sanockiego zidentyfikowanego w oparciu o Barometr zawodów 2025 dla powiatu sanockiego tj.:

  • Diagności samochodowi
  • Nauczyciele praktycznej nauki zawodu
  • Nauczyciele przedmiotów zawodowych
  • Nauczyciele przedszkoli
  • Nauczyciele szkół specjalnych i oddziałów integracyjnych
  • Pracownicy poczty
  • Pracownicy służb mundurowych
  • Psycholodzy i psychoterapeuci

BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_podkarpackie_powiat_sanocki_2025.pdf

Priorytet 2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

Priorytet 3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

Priorytet 4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.

Priorytet 5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.

Priorytet 6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

Priorytet 7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

Priorytet 8.  Rozwój umiejętności cyfrowych.

Priorytet 9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Priorytet 14. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z wprowadzeniem elastycznego czasu pracy z zachowaniem poziomu wynagrodzenia lub rozpowszechnianiem w firmach work-life balance.

Do wniosku Pracodawca ma obowiązek dołączyć:

  1. zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1,
  2. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2,
  3. kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności:
  • w przypadku wnioskodawcy podlegającego wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej: dokument  potwierdzający wpis do CEIDG (aktualny wydruk ze strony internetowej CEIDG),
  • w przypadku wnioskodawcy podlegającego wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego: dokument potwierdzający wpis do KRS, w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej - kserokopia umowy spółki cywilnej wraz z ewentualnymi wprowadzonymi do niej zmianami oraz pełnomocnictwo do reprezentowania Pracodawcy (pełnomocnictwo nie jest wymagane, jeżeli upoważnienie osoby podpisującej wniosek wynika z aktu założycielskiego spółki lub przepisu),
  • w przypadku pozostałych podmiotów: dokumenty potwierdzające formę prawną np. statut (w przypadku stowarzyszenia, fundacji czy spółdzielni), regulamin, uchwała, akt założycielski itp. oraz dokument potwierdzający powołanie na stanowisko kierownika/dyrektora danej jednostki wraz z kserokopią pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli,
  1. program kształcenia ustawicznego (szkolenie, kurs, studia podyplomowe) lub zakres egzaminu – oferta wystawiona i podpisana przez realizatora kształcenia złożona zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3,
  2. wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników (wzór certyfikatu) wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego,
  3. pełnomocnictwo – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 (jeżeli dotyczy danego wnioskodawcy),
  4. informacja z instytucji szkoleniowej – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5,
  5. oświadczenie instytucji szkoleniowej – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5a,
  6. informacja dotycząca studiów podyplomowych – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6,
  7. oświadczenie organizatora studiów podyplomowych – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6a,

oraz oświadczenie dotyczące wybranego przez pracodawcę priorytetu:

  1. oświadczenie dotyczące priorytetu nr 1 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7,
  2. oświadczenie dotyczące priorytetu nr 2 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8,
  3. oświadczenie dotyczące priorytetu nr 3 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 9,
  4. oświadczenie dotyczące priorytetu nr 6 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 10,
  5. oświadczenie dotyczące priorytetu nr 7 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 11,
  6. oświadczenie dotyczące priorytetu nr 8 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 12,
  7. oświadczenie dotyczące priorytetu nr 9 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 13.

 

Niedołączenie ww. załączników skutkować będzie pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia, o czym pracodawca zostanie poinformowany na piśmie.

Obowiązujące „Zasady przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sanoku w 2025 r.” oraz formularz wniosku wraz z wymaganymi załącznikami dostępne są na stronie internetowej pod adresem: www.sanok.praca.gov.pl (Zakładka: Urząd/ Dokumenty do pobrania).

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (13) 46 570 61, (13) 46 570 47.

Informacje o publikacji dokumentu