Asset Publisher

Print Drukuj

I NABÓR WNIOSKÓW O PRZYZNANIE ŚRODKÓW Z LIMITU KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO 2025

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Sanoku ogłasza nabór wniosków o przyznanie środków w ramach limitu Krajowego Funduszu Szkoleniowego na dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców.

Wnioski przyjmowane będą od dnia 24 lutego 2025 r. do dnia 28 lutego 2025 r. Dostępny limit środków KFS wynosi 550 000,00 złotych.

Środki KFS na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy przyznawane są na wniosek pracodawcy w wysokości 80% tych kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, a w przypadku mikroprzedsiębiorstw w wysokości 100% kosztów, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.

Wnioski można składać w formie:

  • papierowej (osobiście w sekretariacie Urzędu, za pośrednictwem poczty lub kuriera) – o zachowaniu terminu decyduje data wpływu wniosku do PUP lub
  • elektronicznej (wniosek oraz załączniki powinny być opatrzone: kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej).

Wnioski złożone poza wskazanym terminem oraz w innej formie niż wskazana w niniejszym komunikacie nie będą podlegały rozpatrzeniu. 

Środki będą przyznawane zgodnie z „Zasadami przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sanoku w 2025 r.”, z którymi Pracodawca jest zobowiązany zapoznać się przed przystąpieniem do wypełniania wniosku.

Wsparcie ze środków KFS będą mogli otrzymać Pracodawcy, których wnioski spełniają wymagania przynajmniej jednego z priorytetów Ministra Pracy i Polityki Społecznej:

Priorytet 1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
Priorytet 2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
Priorytet 3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
Priorytet 4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
Priorytet 5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
Priorytet 6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
Priorytet 7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
Priorytet 8.  Rozwój umiejętności cyfrowych.
Priorytet 9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Do wniosku Pracodawca ma obowiązek dołączyć:

  1. zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1
  2. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, zgodnie
    ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2,
  3. kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności:
  • w przypadku wnioskodawcy podlegającego wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej: dokument  potwierdzający wpis do CEIDG (aktualny wydruk ze strony internetowej CEIDG),
  • w przypadku wnioskodawcy podlegającego wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego: dokument potwierdzający wpis do KRS, w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej - kserokopia umowy spółki cywilnej wraz z ewentualnymi wprowadzonymi do niej zmianami oraz pełnomocnictwo do reprezentowania Pracodawcy (pełnomocnictwo nie jest wymagane, jeżeli upoważnienie osoby podpisującej wniosek wynika z aktu założycielskiego spółki lub przepisu),
  • w przypadku pozostałych podmiotów: dokumenty potwierdzające formę prawną np. statut (w przypadku stowarzyszenia, fundacji czy spółdzielni), regulamin, uchwała, akt założycielski itp. oraz dokument potwierdzający powołanie na stanowisko kierownika/dyrektora danej jednostki wraz z kserokopią pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli,
  1. program kształcenia ustawicznego (szkolenie, kurs, studia podyplomowe) lub zakres egzaminu – oferta wystawiona i podpisana przez realizatora kształcenia złożona zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3,
  2. wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników (wzór certyfikatu) wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego,
  3. pełnomocnictwo – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 (jeżeli dotyczy danego wnioskodawcy),
  4. informacja z instytucji szkoleniowej – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5,
  5. oświadczenie instytucji szkoleniowej – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5a,
  6. informacja dotycząca studiów podyplomowych – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6,
  7. oświadczenie organizatora studiów podyplomowych – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6a,

oraz oświadczenie dotyczące wybranego przez pracodawcę priorytetu:

  1. oświadczenie dotyczące priorytetu nr 1 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7,
  2. oświadczenie dotyczące priorytetu nr 2 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8,
  3. oświadczenie dotyczące priorytetu nr 3 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 9,
  4. oświadczenie dotyczące priorytetu nr 6 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 10,
  5. oświadczenie dotyczące priorytetu nr 7 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 11,
  6. oświadczenie dotyczące priorytetu nr 8 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 12,
  7. oświadczenie dotyczące priorytetu nr 9 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 13.

Niedołączenie ww. załączników skutkować będzie pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia, o czym pracodawca zostanie poinformowany na piśmie.

Obowiązujące „Zasady przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sanoku w 2025 r.” oraz formularz wniosku wraz z wymaganymi załącznikami dostępne są na stronie internetowej pod adresem: www.sanok.praca.gov.pl (Zakładka: Urząd / Dokumenty do pobrania).

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (13) 465 70 65.

Informacje o publikacji dokumentu


Menu Display